Bestellen & bezorgen
Retourneren & annuleren
Waardebonnen & e-tickets
Defect & garantie
Account & voorkeuren
Hulp nodig?
Weer bereikbaar vanaf 10.00 (02-12).
Veelgestelde vragen
Informatie over veilingen en het coronavirus
Het coronavirus en VakantieVeilingen, hoe zit dat nou precies?
Ook VakantieVeilingen volgt de richtlijnen van het Agentschap Zorg en Gezondheid en de Overheid. Op deze veel gestelde vragen pagina willen je informeren over de status van de gewonnen veilingen en de mogelijke gevolgen die daarop van toepassing zijn.
Heeft het coronavirus invloed op de levertijd van mijn bestelde product?
Wij doen ons uiterste best om de beloofde levertijd te halen. Toch kan het gebeuren dat je pakket wat later geleverd wordt dan verwacht, vanwege vertraging in het verzendproces. In de toegestuurde Track & Trace informatie kun je zien wat de verwachte leverdatum van je pakket zal zijn. Onze excuses voor het ongemak!
Verwerking van retourzendingen.
Vanwege de impact van de maatregelen rondom het coronavirus duurt het verwerken van retourzendingen langer dan je van ons gewend bent. Het kan tot 2 weken langer duren voordat je de terugbetaling ontvangt. We vragen hierin om je begrip en geduld.
Ik heb tickets voor een geannuleerd evenement, wat nu?
Per evenement wordt apart gekeken naar de beste oplossing voor jou. Je ontvangt zo spoedig mogelijk bericht van VakantieVeilingen of van de aanbieder over jouw tickets en de vervolgstappen. We vragen je vriendelijk om hier nog even op te wachten.
Ik heb gereserveerd bij een restaurant, maar vanwege het coronavirus wil ik deze reservering wijzigen/annuleren.
Wij volgen de richtlijnen van de Belgische overheid. Heb je een reservering staan en wordt die geannuleerd wegens corona, neem dan contact op met het restaurant. Het annuleren of wijzigen is niet mogelijk na aanleiding van het coronavirus.
Ik heb tickets voor een pretpark, wat nu?
De openingsweekenden van de parken zijn uitgesteld. Bekijk de actuele openingstijden op de website van het park. Je tickets zijn het gehele seizoen geldig.
Ik heb een hotelovernachting geboekt, maar vanwege het coronavirus wil ik deze reservering wijzigen/annuleren.
Veel hotels hebben een aangepaste regeling, maar zijn wel nog gewoon geopend. Het is helaas niet mogelijk om je reservering te wijzigen of annuleren via VakantieVeilingen. In het geval dat het hotel je boeking annuleert ontvangen wij hier graag een schriftelijke bevestiging van. Zonder deze informatie kan VakantieVeilingen je niet verder helpen.
Ik heb een boeking op een vakantiepark, maar vanwege het coronavirus wil ik deze boeking wijzigen/annuleren.
Veel vakantieparken hebben aangepaste regelingen voor de komende periode, maar zijn nog wel gewoon geopend. Het is helaas niet mogelijk om je reservering te wijzigen of annuleren via VakantieVeilingen. In het geval dat het vakantiepark je boeking annuleert ontvangen we hier graag een schriftelijke bevestiging van. Zonder deze informatie kan VakantieVeilingen je niet verder helpen.
Hoe volg ik mijn bestelling?
Hoe retourneer ik mijn producten?
Je kunt je producten op de volgende manier retourneren:
1. Ga in je account naar 'Gewonnnen veilingen' en klik op het product dat je wil retourneren
2. Klik binnen de retourtermijn (14 dagen) op 'Product retourneren'
3. Vul het formulier in
4. Download en print het retourlabel en plak deze op de verpakking
5 Lever je product in bij het dichtsbijzijnde servicepunt
6. Je wordt zo snel mogelijk, maar uiterlijk 14 dagen na je aanmelding, terugbetaald. Wij wachten met terugbetalen totdat we de producten hebben ontvangen.
Tip: bewaar je retourbewijs zodat we de zending kunnen traceren als er iets mis gaat.
Binnen de herroepingstermijn van 14 dagen kun je ook gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping. Gebruik hiervoor dit formulier.
Wat is de status van mijn retourzending?
Je kunt je retour volgen met een Track & Trace-code. Die vind je op het retourbewijs dat je bij het servicepunt hebt gekregen.
Helaas beschikken wij niet over deze code.
Mijn product is beschadigd of incompleet geleverd
Mijn product is beschadigd geleverd
Is je bestelling defect bij je aangekomen? Log in en maak een melding via het contactformulier met als reden 'defect & garantie'. Om het probleem zo snel mogelijk voor je te kunnen oplossen, vragen we je om duidelijke foto's of een video (max. 20 mb) toe te voegen. Zo kunnen we zien wat er aan de hand is. Is een product gebroken of beschadigd? Dan zijn foto's voldoende. Als een apparaat niet werkt, of vreemde geluiden maakt, dan ontvangen we graag een video.
Mijn product is incompleet geleverd
Mis je 1 of meerdere onderdelen in je bestelling? Log in en maak een melding via het contactformulier met als reden 'defect & garantie'. Om het probleem zo snel mogelijk voor je te kunnen oplossen, vragen we je om een duidelijke foto toe te voegen van wat je wel hebt ontvangen en een duidelijke omschrijving van wat er mist. Zo kunnen we meteen zien wat er aan de hand is.
Mijn product is kapot gegaan
Is je product kapot gegaan tijdens het gebruik? Gelukkig heb je wettelijke garantie op al onze producten. Dit geldt alleen bij normaal gebruik van het product. Log in en maak een melding via het contactformulier met als reden 'defect & garantie'. Om het probleem zo snel mogelijk voor je te kunnen oplossen, vragen we je om duidelijke foto's of een video (max. 20 mb) toe te voegen. Zo kunnen we zien wat er aan de hand is. Is een product gebroken of beschadigd? Dan zijn foto's voldoende. Als een apparaat niet werkt, of vreemde geluiden maakt, dan ontvangen we graag een video.
Ik kan niet inloggen. Wat nu?
Dit kan 1 van de volgende oorzaken hebben:
- Je hebt nog geen account aangemaakt, dit kun je doen via: https://www.vakantieveilingen.be/registreren.html
- Je hebt het aangemaakte account nog niet bevestigd via de sms verificatie. Vraag deze opnieuw aan via deze pagina:
- Jouw wachtwoord in combinatie met je e-mailadres klopt niet. Ben je het wachtwoord vergeten? Vraag het dan opnieuw aan of maak gebruik van de 'Stuur magische inlog link'